Forum Het Utrechts Archief Het Utrechts Archief

Forum

Heeft u een vraag? Op ons forum delen gasten kennis en ervaring met elkaar. Ook geven onze medewerkers uit de studiezaal binnen een dag antwoord uw vraag. Zo helpen we elkaar samen verder.

Om iedereen zo goed mogelijk te kunnen helpen, willen we u vragen de gebruiksregels van het forum goed door te lezen. 

Forum van het Utrechts Archief

1. Jean-Philippe
  2. Archiefmateriaal aanbieden
  3. zondag, 19 november 2017
Beste forumleden, het broertje van mijn vriendin heeft een huis gekocht en toen ik ging kijken vanmiddag trof ik nog wat oude documenten/brieven/fotos aan die de vorige bewoner niet meer komt ophalen.

Het betreft specifieke administratie van ene P.C. van der Laan die ongeveer tussen 1950 en 1967 in het leger in Suriname heeft gediend. Er zijn veel verschillende documenten van brieven tot en met verslagen van patrouilles. Daarnaast is er ook preciezere administratie. Aangezien mijn schoonfamilie van plan is om het weg te gooien, wil ik toch nog even checken of er geen historische waarde aan verbonden is. Bijgevoegd zijn een aantal foto's van voorbeelden uit de map met documenten.Documenten
Reacties (3)
Otto Vervaart Geaccepteerde antwoord
Beste Jean-Philippe,

hartelijk dank voor uw vraag en de foto's van dit materiaal! Toen we vandaag bij Het Utrechts Archief ernaar keken, was onze eerste vraag welke relatie dhr. Van der Laan en deze stukken en foto's met Utrecht hebben. Als hij in Suriname als militair heeft gewerkt, was hij waarschijnlijk niet verbonden aan een van de krijgsmachtonderdelen waarvan we hier archiefcollecties bewaren. Het lijken ons stukken die mogelijk wel interessant zijn voor bijvoorbeeld het Nederlands Instituut voor Militaire Geschiedenis, Den Haag, of het Nationaal Militair Museum in Soesterberg. Men zal daar graag contact met u opnemen om dit materiaal verder te beoordelen op zijn historische waarde.

Met vriendelijke groet,

Otto Vervaart
Jean-Philippe Geaccepteerde antwoord
Top, ja ik had daar helemaal niet over gedacht. Ik heb het materiaal in Utrecht gevonden maar zover ik weet gaat het inderdaad niet over Utrecht. Ik zal eens navraag doen bij het Nationaal Militair Museum. Bedankt voor de tip!

Gr,

JP
Otto Vervaart Geaccepteerde antwoord
Beste Jean-Philippe,

graag gedaan! Een collega raadde mij aan dat dit materiaal u vooral op het NIMH in Den Haag te wijzen, maar intussen reageerde u al...

Met vriendelijke groet,

Otto Vervaart
  • Pagina :
  • 1

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!
Gast
Uw antwoord
U mag enquêtes opnemen in uw bericht. De enquête verschijnt dan in uw bericht.
Opties voor stemmen
Captcha
Om de website te beschermen voor bots en andere ongeoorloofde scripts, vragen we u de captcha code in te vullen voor u uw vraag stelt.