Forum Het Utrechts Archief Het Utrechts Archief

Forum

Heeft u een vraag? Op ons forum delen gasten kennis en ervaring met elkaar. Ook geven onze medewerkers uit de studiezaal binnen een dag antwoord uw vraag. Zo helpen we elkaar samen verder.

Om iedereen zo goed mogelijk te kunnen helpen, willen we u vragen de gebruiksregels van het forum goed door te lezen. 

Forum van het Utrechts Archief

1. Stan Kelder
  2. Overige vragen
  3. maandag, 16 april 2018
Sinds een tijdje ben ik bezig met mijn scriptie aan het schrijven over de herinnering aan de Lombok-expeditie.
Nu is het mij al vrij duidelijk hoe ik archiefmateriaal kan vinden over deze expeditie in het Utrechts Nieuwsblad tot aan 1967.
Ik vraag mij af of er na 1967 tot ongeveer 1980 nog is geschreven over deze Lombok-expeditie van 1894.
Uit een andere vraag over het UN kwam ik tot de conclusie dat het complete UN van 1744 tot 2005 op microfilm staat.
In hoeverre is het dan ook mogelijk om onderzoek te doen naar de herinnering aan de Lombok-expeditie in de kranten na 1967?

Ik hoop dat jullie mij hierbij verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Stan Kelder
Reacties (1)
Dienstverlening Geaccepteerde antwoord
Geachte heer Kelder,

Het UN is in de vorm van microfilms/microfiches tot 2005 te raadplegen op onze studiezaal Numankade 199. Open (zonder afspraak: di, woe en vr 9-17 en do 9-21 uur). Er is geen index beschikbaar. Het is dus belangrijk dat u (ongeveer) de de data weet waarop er iets in de krant gestaan zou moeten hebben.

met vriendelijke groeten,

Mieke Breij
  1. meer dan een maand geleden
  2. Overige vragen
  3. # 1
  • Pagina :
  • 1

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!
Gast
Uw antwoord
U mag enquêtes opnemen in uw bericht. De enquête verschijnt dan in uw bericht.
Opties voor stemmen
Captcha
Om de website te beschermen voor bots en andere ongeoorloofde scripts, vragen we u de captcha code in te vullen voor u uw vraag stelt.