Forum Het Utrechts Archief Het Utrechts Archief

Forum

Forum van het Utrechts Archief

1. Klaas Rein Noppert
  2. Spoorwegen
  3. woensdag, 20 februari 2019
Ik ben de instroom van de serie 2400 in Friesland aan het onderzoeken. Op 10 januari 1955 krijgt depot Zwolle een 10 tal 2400. Een aantal gaan naar Groningen om op 15 januari 1955 de klompentrein (tr.3634) naar Leeuwarden te rijden.
Is er bijgehouden in de omloop Zwolle om welke locomotief nummers het ging.
Zo kan ik nagaan of er een blauwe of bruine locomotief als eerste naar de Friese hoofdstad kwam.
Ik heb thuis een 2 tal boeken over deze 2400, echter word er geen woord over gerept.

Alvast bedankt voor uw antwoord,
Klaas Rein Noppert.
Reacties (3)
Rien Berg Geaccepteerde antwoord
hallo Victor.
Ben momenteel bezig met het samenstellen van een presentatie voor NVBS afd Noord Holland Noord, waar o.a. aandacht wordt besteed aan
de lijn Alkmaar - Broek op Langedijk. Opgeheven in 1972. Helaas is over deze lijn weinig digitaal beeldmateriaal aanwezig. Ben vooral op zoek
naar foto's van het lijngedeelte vanaf de BOL- brug, langs het kanaal Alkmaar - Kolhorn. Maar vooral naar een foto van trein of losse loc op de dijk
bij de Twiyver molen. Ben heel benieuwd.
groet,
Rien Berg
rien.berg@planet.nl
  1. meer dan een maand geleden
  2. Spoorwegen
  3. # 1
Klaas Rein. Geaccepteerde antwoord
Beste Victor.
Bedankt voor je antwoord.
Ik ga de NVBS contacten.

Groet,
Klaas Rein.
  2. Spoorwegen
  3. # 2
Victor Lansink Geaccepteerde antwoord
Geachte heer Noppert,
Helaas is zijn dergelijke gegevens in de bij ons aanwezige NS-archieven niet bewaard gebleven. Ik denk dat u met uw vraag het beste bij de NVBS terecht kunt.
Met vriendelijke groet,
Victor Lansink (Het Utrechts Archief)
  2. Spoorwegen
  3. # 3
  • Pagina :
  • 1

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!
Gast
Uw antwoord
U mag enquêtes opnemen in uw bericht. De enquête verschijnt dan in uw bericht.
Opties voor stemmen
Captcha
Om de website te beschermen voor bots en andere ongeoorloofde scripts, vragen we u de captcha code in te vullen voor u uw vraag stelt.