Archieven Het Utrechts Archief Het Utrechts Archief

Uw zoekacties: Gemeente Nieuwegein, gemeentebestuur 1991-2000 (aanvulling)

1652-2 Gemeente Nieuwegein, gemeentebestuur 1991-2000 (aanvulling)

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
Erfgoedstuk

Kenmerken

Datering:
1991-2000
Toegangstitel:
Inventaris van het archief van het gemeentebestuur van Nieuwegein 1991-2000 (aanvulling)
Auteur:
J.Ph.S. Lemmink en Docfactory
Datering toegang:
2012
Notabene:
Zie PDF-bestand voor specificatie van de aanvraagbare nummers
Openbaarheid:
Volledig openbaar
Rechtstitel:
Overbrenging van een overheidsarchief
Fonds:
Gemeente Nieuwegein
Omvang:
1,6 m
Thema trefwoorden:
Gevonden archiefstukken
Uw zoekterm komt voor in de titel en/of de kenmerken van deze archieftoegang.